dimarts, 8 de setembre del 2009

Una petita obra de joventut redescoberta

BALL JOC MUNTANYENC - kewego

Avui em permeto de posar-vos un vídeo que he trobat casualment a Internet i de l'any de la Maria Castanya on es presenta el ballet "Ball Joc Muntanyenc" que es va estrenar a Terrassa l'any 1983 per l'Esbart Egarenc. La coreografia és de Joaquim Navarro i Bonet i la música és meva. Us podeu ben creure que aquest ballet es fa fer a partir d'una juguesca entre en Joaquim Navarro i jo. He de dir que com a simple aficionat em va costar moltes hores per instrumentar-lo i vaig voler que la feina fos repassada per un professional com en Jesús Ventura que, dit sigui de passada, no va haver de tocar pràcticament res. Curiosament, la nota que acompanya el vídeo, en la pàgina on l'he trobat, diu que la instrumentació és de Cohí i Grau. És una errada.
La meva coneixença de joventut dels esbarts dansaires i del món de la cobla i haver fet de pianista d'esbart durant una colla d'anys tenint de company de piano no gens menys que en Delfí Colomé i Pujol i, també s'ha de dir, estudiant bé el magnífic Tractat d'Instrumentació per a Cobla de Joaquim Serra, tot plegat va fer que em decidís a donar aquest pas. Us el poso perquè m'ha fet il·lusió redescobrir-lo després de tants anys, encara que la música, siguem francs, no sigui res de l'altre món ni quasi d'aquest.


Si no el veieu podeu anar a la pàgina on el vaig trobar: http://www.kewego.es/vide/iLyROoaftLXd.html