dilluns, 20 d’agost del 2007

Callas- O don fatale (Eboli) Don Carlo 1962



Mañana estaré fuera de Barcelona y no podré dejar ningun post, de manera que esta noche les dejo doble ración (con perdón). Miren que maravilla he encontrado en el YouTube. Nada menos que María Callas en un recital de 1962 en Hamburgo, cantando "O don fatale..." del Don Carlo de G. Verdi. Me ha parecido reconocer a Georges Prêtre como director.
Quizás sus facultades estaban ya algo mermadas, pero es igual. Admiren y gocen de la concepció dramática del personaje, como vive el drama de Éboli y, por lo tanto, como lo transmite. Nadie lo ha cantado así, con este carácter y esta musicalidad. ¡Esto sí que es ópera de verdad! ¡Viva la Callas!

1 comentari:

Anònim ha dit...

Tens tota la raó, era especial, la seva expressivitat és molt difícil de trobar en una cantant amb una tècnica com la seva i millor dit en qualsevol cantant. fins i tot en les gravacions d'estudi es tal la expressivitat de la seva veu que et pots imaginar d'alguna manera el moviment, el geste empleat. quan la pots veure en els pocs vídeos que ha deixat, és un luxe veure unides la excel•lent musicalitat, la veu y sobretot la expressió. gracies per recordar aquest vídeo.
Ester