Esta tarde he acudido al ensayo general de la ópera Elektra de Richard Strauss en el Liceu. Deborah Polaski en el papel protagonista y Eva Marton interpretando a Klytämnestra han encabezado el reparto. Polaski no ha cantado a voz salvo las frases finales, por lo que me reservaré la opinión hasta que la vuelva a ver el domingo 17 de este mismo mes. Sí les adelanto que la puesta en escena, ambientada en la Alemania de los años 30, no me ha gustado. Muy convincente Eva Marton y brillante la prestación de Albert Dohmen en el papel de Oreste. Correctos los demás. Soberbia la dirección musical de Sebastian Weigle al frente de la Sinfónica de la Casa que ha sonado con la pastosidad y calidad de sonido esperado.
A pesar de todo lo dicho, me reservo la opinión definitiva y completa de la producción hasta volverla a ver.
Mientras, les pongo este video de la escena de la confrontación entre Elektra y su madre, interpretada "de escalofrío" por Eva Marton en el papel de Elektra y Leonie Rysanek en el de Klytämnestra. Se trata de un concierto en Valencia, en 1995, bajo la dirección musical de Antoni Ros Marbà.
A pesar de todo lo dicho, me reservo la opinión definitiva y completa de la producción hasta volverla a ver.
Mientras, les pongo este video de la escena de la confrontación entre Elektra y su madre, interpretada "de escalofrío" por Eva Marton en el papel de Elektra y Leonie Rysanek en el de Klytämnestra. Se trata de un concierto en Valencia, en 1995, bajo la dirección musical de Antoni Ros Marbà.
9 comentaris:
A mi la producció no és que no m'agradés: simplement em va semblar una cretinada com n'hi ha poques.
Per la resta estem d'acord.
Em sembla que el vídeo no és de Bracelona sinó de València, però tampoc n'estic segur.
Salut!
Hola Vianant, benvingut al blog. He vist el teu i l'he trobat força interessant i, amb el teu permís, l'he linkat al meu. Estic d'acord que la posta en escena de l'Elektra és de jutjat de guàrdia, pero, si puc, m'estimo més dir-ho després de l'estrena per si m'ha passat alguna cosa per alt. Em fa l'efecte que la Polaski ja no és el què era i li vaig caçar un parell de calades de campionat, però també vull esperar a l'estrena a veure què passa. Tinc el torn T dels diumenges a la tarda i sec a primera fila de platea, núm 17. A veure si ens podem conèixer i canviar impressions.
Salut
Josep, gràcies. Jo fa temps que ja vaig posar al meu blog l'enllaç al teu, però sense el teu permís (hehe...).
Jo no acostumo a assistir a les funcions de diumenge a la tarda... però si algun dia baixo, tindré en compte on seus. Potser per alguna de les "Lucrezia"..
La Polaski no sé com estarà (porta a sobre un munt de funcions d'Isolde, Brünnhilde i Elektra). Quan va provar de cantar a veu la cosa no va ser gaire encoratjadora. I, sí, jo també vaig tenir alguns dubtes d'afinació. Veurem què passa demà...
Salut i fins ben aviat!
Efectivament el vídeo que has posat és de l'Elektra de València de 1995, amb la Marton, La Rysanek i Ana Maria Sánchez.
A mi tampoc m'ha agradat aquesta Elektra, però estic d'acord amb tu que fins que no veiem les funcions no podem opinar, al menys musicalment. L'escena no millorarà.
Gràcies per la informació, ja he corregit el lloc del concert. Per cert, he visitat el teu blog que no coneixia i no puc estar-me de linkar-lo al meu.
Benvingut,
Josep
Gràcies Josep, ja fa dies que com l'amic Vianant t'havia linkat.
Jo també vaig assistir a la preestrena.
Sense una opinió possible respecte al tema "vocal": crec que mai es pot valorar en una preestrena (us recordo que "una veu" ho recorda).
Pel que fà a la "mise en escène" m afegeixo al vostre parer tot dient que ja n'estic tip de l'ús i abús d'ambientacions "nazis" a tort i a dret. D 'altra part voldria la vostra opinió respecte al desen-llaç final molt mal resolt i que jo he qualificat com a "mort per morrejada incestuosa".
Em tornaré a mirar atentament la direcció escènica i també el final, quan hi torni el 17, per poder donar la meva opinió.
Publica un comentari a l'entrada