Ja que aquests dies, arran de l'estrena d'Elektra, estem més o menys pendents de la música de Richard Strauss, em permeto posar-vos un fragment de l'escena final de Salomé, cantada "de debò" per Leonie Rysanek. Personalment prefereixo Salomé que l'Elektra i, si a més, ve cantada, com aquest cas, per un "monstre sagrat" com és la Rysanek, podem demanar gaire cosa més?
Foto: La gran cantant austríaca Leonie Rysanek (1926-1998)
Foto: La gran cantant austríaca Leonie Rysanek (1926-1998)
3 comentaris:
Veritablement sensacional. Jo no sé si m'estimo més la Salomé que l'Elektra. Totes dues m'agraden molt, però la que m'agrada més és DIE FRAU OHNE SCHATEN.
La visió que té la Rysanek de la Salomé és la que m'agrada, allunyada del cant de les sopranos dramàtiques que confonen aquest personatge amb l'Elektra. La Salomé és una adolescent i totes les sopranos que l'agafen per la vessant més lírica, com ella, la Caballé o la Studer per exemple, crec que fan na aproximació més acurada. És clar que per molt adolescent que sigui el personatge, la veu ha de ser d'una lírica ample, capaç de sobrepassar l'orquestra straussinana, que no és poc.
Recordo molt bé "La dona sense ombra" Llavors treballava al Liceu i vaig tenir feina amb la soprano que patia una hèrnia discal cervical amb uns dolors fortissims que, encara ara, no entenc com podia cantar. L'havia d'infiltrar abans de les funcions i així i tot s'ho passava molt malament. Però les va cantar totes!
Sens dubte un "monstre sagrat" cantant la música d'un "MONSTRE SAGRAT"
Publica un comentari a l'entrada