diumenge, 19 d’agost del 2007

Recital de lieder en la Schubertíada de Vilabertran


Malin Christensson y Roger Vignoles


Ayer noche asistí, muy bien acompañado por cierto, al recital de lieder de Malin Christensson y Roger Vignoles que se ofrecía dentro de la XV Schubertíada de Vilabertran (Alt Empordà, Girona), habitual ciclo de conciertos que se ofrece por estas fechas, organizados por Juventudes Musicales.

Malin Christensson, joven soprano sueca , se graduó el año 2002 al Royal College of Music y estudió en el Benjamin Britten International Opera School donde recibió diferentes premios y distinciones como el Audrey Sacher and Hans and Mary Romney, el Madeleine Finden Trust, etc. Actualmente estudia con Lillian Watson.

Roger Vignoles, emblemático pianista británico archiconocido del público habitual de los recitales de lieder.

El programa constaba de 6 lieder de Franz Schubert, 9 de Hugo Wolf y, ya en la segunda parte, 2 canciones de cada uno de los compositores suecos Wilhem Stenhammar y Ture Rangström respectivamente, y 6 lieder de Richard Strauss para acabar.

Malin Christensson es una muy joven soprano lírica con bella voz, musicalidad exquisita, perfecta afinación y gran capacidad de interiorizar, expresar y comunicar el lied. Supo decir la tristeza, la esperanza, la alegría y hasta la ironía con gran expresividad tanto vocal como corporal. Cantó con una técnica ortodoxa impecable, siempre con la voz apoyada y con unos bellos sonido apianados absolutamente legítimos, en el sentido de que no cantó los pianos con falsete, cosa siempre de agradecer.

Roger Vignoles estuvo, como siempre, inspiradísimo, sacó un sonido precioso del piano, un Kawai de conciertos, y permitió que hubiera una química musical inusual entre cantante y acompañante. La complicidad entre los dos se mantuvo a lo largo de todo el concierto, pero fue tras la expansividad vocal de los lieder de Strauss cuando el público arrancó con sonoras y prolongadas ovaciones.

En fin, una velada inolvidable de esas que te permiten disfrutar de la música en su máxima exaltación. Durante el entreacto tuvimos ocasión de saludar al Dr. Jordi Roch, verdadera alma mater de estos recitales que asistía al concierto acompañado de su esposa la mezzo soprano y maestra de canto Maria Àngels Civit.

5 comentaris:

Unknown ha dit...

Molt d'acord amb la vostra opinió del concert a Vilabertran, que ahir vam poder escoltar a Catalunya Música.
Per cert, podrieu dir-me quina va ésser la segona propina (Segurament, de Hugo Wolf, però no l'he pogut reconèixer).
Gràcies, per endavant.

Anònim ha dit...

Només recordo el bis de Schubert: Im Abendrot, que va ser, per cert una meravella.
Benvingut al blog Carles,
Josep

Unknown ha dit...

El primer bis (dels 2 que van passar per Catalunya Música) era "T'estimo", op.5/3 de Grieg, cantat en la seva llengua original - el danès - enlloc de la usual versió en alemany "Ich liebe dich". Si trobo la informació sobre el 2n bis ja us ho faré saber.
Gràcies.

Unknown ha dit...

Finalment ho he trobat. És "Ich hab'in Penna", núm 46 del "Italianisches Liederbüch" d'Hugo Wolf. Es pot baixar una versió de E.Schwarkopf per YouTube.
Nota final al tema: El que em sembla vergonyós és que el locutor de CAT MUSICA va dir que es deia: "Cançó de la que té molts amants". Aquestes errades i que normalment no es diu número de catàleg, i no solament en els bisos són una mica el pa nostre de cada dia de l'emissora i darrerament també de la Clásica de RNE. Ho heu observat això? Es pot fer alguna acció perque ho tinguin en compte?
A reveure

Josep Rumbau i Serra ha dit...

Gràcies per la informació. Al veure-ho escrit he recordat immediatament la cançó de Grieg però no me'n recordava de la de Wolf.
No escolto massa les emissores de ràdio, però no m'estranya gaire d'aquesta manca d'informació o d'informació equivocada, perquè el que si he notat és la dolenta pronúncia dels noms italians, per no anar més lluny. La única manera, crec, de fer alguna cosa, és telefonar-los i dir-los quatre coses "ben dites".