dilluns, 10 de novembre del 2008

Assaig General de "Le Nozze di Figaro" al Liceu

Foto: L'excel·lent violoncelista Matthias Weinmann que va interpretar el baix continu, aquí uns minuts abans de l'inici de l'assaig general.

Ahir a la tarda vaig asistir a l'assaig general de "Le Nozze di Figaro" KV 492 de W. A. Mozart amb text de Lorenzo Da Ponte, aquest vodevil que podriem qualificar sens cap dubte com el millor musicat del món, que va ser interpretat pel mateix repartiment del dia de l'estrena:

Compte d'Almaviva: Ludovic Tézier
Comtessa d'Almaviva: Emma Bell
Susanna: Ofèlia Sala
Figaro: Kyle Ketelsen
Cherubino: Sophie Kock
Marcellina: Marie McLaughlin
Bartolo: Friedelmann Röhlig
Basilio: Raul Giménez
Don Curzio: Roger Padullés
Barbarina: Eliana Bayón
Antonio: Valeriano Lanchas

Direcció d'escena: Lluís Pasqual
Direcció musical: Antoni Ros Marbà

Ja sabeu que prefereixo posposar l'anàlisi de les veus per passat el dia de l'estrena que, per mi, serà el proper diumenge 16 de novembre a la tarda. Però si que us avançaré que va ser una interpretació esplèndida per part de tothom. La direcció d'escena de Lluís Pasqual em va agradar força, ambientada en els anys 20 del segle passat, una escenografia bonica i funcional, vestuari adequat i vistós, bona il·luminació i bon moviment d'actors.
El mestre Antoni Ros Marbà coneix a fons aquesta obra que ha dirigit moltes vegades i la seva versió em va semblar excel·lent, especialment els tempi que em van semblar d'allò tan natural. L'orquestra va sonar molt bé i la fusta vas estar a gran altura, atenció a l'oboè de l'Emili Pascual. Hi van haver diversos moments emotius però la darrera ària de Susanna "Deh, vieni, non tardar..." em va esborronar especialment.

4 comentaris:

quim ha dit...

Ohhh, que bé que es presenten aquestes Nozze. Crec que serà tot un aconteixement.

A gaudir-les :)

Joaquim ha dit...

Josep, m'esperaré a dir el què, demà.
L'assaig em va semblar molt assaig.
Els cantants, excel•lents i estem d'acord en una cosa, el "Deh, vieni...".
Ens veiem diumenge.

Vianant ha dit...

Amb el senyor Ros Marbà, però, cal anar-se injectant cafeïna o algun estimulant per via intravenosa! A part, em sembla un matusser i un desconsiderat vers els cantants! Ell es carrega la funció o com a mínim fa que no ens agradi tant.

Josep Rumbau i Serra ha dit...

Jaquim, d'acord que era molt assaig, hi van haver-hi més d'un desajust entre escenari i fossat entre d'altres coses, però crec que el diumenge que em toca tot anirà millor.
Vianant, no estic d'acord amb tu en el que fa referència a Ros Marbà. Prefereixo la seva direcció serena mil veagades a la que ens va fer el Sr. De Billy que semblava que tingués pressa per acabar. De totes maneres "De gustibus non disputandum est"