Fotografies d'Antoni Bofill.
Ahir tarda vaig assistir al Liceu a la funció d'abonament del torn T corresponent als Mestres Cantaires de Nuremberg de Richard Wagner que es representava després de 20 anys i sota el següent repartiment:
Hans Sachs: Albert Dohmen
Veit Pogner: Reinhard Hagen
Kunz Vogelgesang: Yves Saelens
Konrad Nachtigall: Kurt Gysen
Sixtus Beckmesser: Bo Skovhus
Fritz Kothner: Robert Bork
Balthasar Zorn: Roger Padullés
Ulrich Eisslinger: Ángel Rodriguez
Augustin Moser: José Ferrero
Hermann Ortel: Josep Ribot
Hans Foltz: Dario Russo
Walther von Stolzing: Robert Dean Smith
David: Norbert Ernst
Eva: Véronique Gens
Magdalene: Stella Grigorian
Vigilant nocturn: Magnus Baldvinsson
Cor i Orquestra del Gran Teatre del Liceu dirigits per Sabastian Weigle
Director d'escena: Claus Guth
Producció: Sächsische Staatsoper Dresden
Llarguíssima vetllada (6 hores) amb dos entreactes de 40 minuts inclosos que, he de dir, no se'm va fer llarga. Magnífica direcció musical de Sebastian Weigle que va obtenir un bon so de l'orquestra de la Casa, amb un fraseig clar i ben cuidat i prestacions notables dels solistes de cada secció. La posada en escena es deixava veure bé, permetia seguir còmodament l'argument de l'obra tot i l'episodi oníric de la nit de Sant Joan amb la més que discutible castració de Sixtus Beckmesser. Bona direcció d'actors.
Els cantants van estar esplèndids tots ells oferint una versió d'altíssim nivell. A destacar la bona prestació de Norbert Ernst en el paper de David, amb una veu molt ben timbrada i millor posada, amb un cant de liederista perfecte en la dicció, la musicalitat i en la matització del fraseig. El Walter de Robert Dean Smith sense ser una veu de bellesa privilegiada, dóna sempre sensació de seguretat i va interpretar la seva part com si no fes res. La seva romança i frases final van ser cantades amb una frescor i fiato exemplars, com si acabés de començar. Véronique Gens ens va obsequiar amb la seva bellíssima veu de soprano lírica i una curosa interpretació. Molt bona va ser també la prestació de Stella Grigorian en el paper de Magdalene. Segur i contundent el Pogner de Reinhard Hagen i sobrat de facultats el Kothner de Robert Bork. Bo Skovhus va interpretar el paper del censor Beckmesser amb gran capacitat dramàtica i vis còmica a més d'una prestació vocal convincent. Albert Dohmen va prestar la seva important i bella veu baritonal a un Hans Sachs d'alt nivell vocal i sòbria prestació teatral. Va ser un bon Sachs tot i que, des del meu punt de vista, no va arribar mai a tocar l'excel·lència d'un Bernd Veikl o d'un Hans Hotter. La resta de mestres cantaires van estar tots a l'alçada esperada inclòs un Roger Padullés en estat de gràcia que, per sort per a tots nosaltres, ja ha esdevingut un habitual de la Casa.
En resum doncs, una vetllada molt recomanable que no us haurieu de perdre.
LLOC DE TROBADA, DISCUSSIÓ I INTERCANVI D'IDEES, INFORMACIÓ, ANÈCDOTES I EXPERIÈNCIES SOBRE TOT ALLÒ QUE FA REFERÈNCIA ALS TRASTORNS I MALALTIES DELS CANTANTS LÍRICS, AIXÍ COM DE L'ÒPERA EN GENERAL I ELS SEUS INTÈRPRETS. I, PER SUPOSAT, DE TOT ALLÒ QUE CREGUI CONVENIENT, VISIÓ CRÍTICA INCLOSA DE LES ÒPERES, CONCERTS O RECITALS QUE PUGUI VEURE.
dilluns, 30 de març del 2009
Die Meistersinger von Nürnberg al Liceu
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada