LLOC DE TROBADA, DISCUSSIÓ I INTERCANVI D'IDEES, INFORMACIÓ, ANÈCDOTES I EXPERIÈNCIES SOBRE TOT ALLÒ QUE FA REFERÈNCIA ALS TRASTORNS I MALALTIES DELS CANTANTS LÍRICS, AIXÍ COM DE L'ÒPERA EN GENERAL I ELS SEUS INTÈRPRETS. I, PER SUPOSAT, DE TOT ALLÒ QUE CREGUI CONVENIENT, VISIÓ CRÍTICA INCLOSA DE LES ÒPERES, CONCERTS O RECITALS QUE PUGUI VEURE.
dilluns, 29 de setembre del 2008
Assaig general de Tiefland (Terra Baixa) al Liceu
Final de l'obra. Foto d'Antoni Bofill.
Aquesta tarda he assistit al assaig general de la producció de Tiefland (Terra Baixa) d'Eugen Albert inspirada en l'obra del mateix nom d'Àngel Guimerà.
Ja sabeu que no m'agrada pronunciar-me fins haver vist l'estrena, però no puc estar-me de dir unes quantes coses:
1. Ja anirà sent hora de denunciar aquestes posades en escena descontextualitzades que no aporten absolutament res a l'obra ni l'expliquen millor com posen per excusa els directors corresponents.
De manera que la direcció escènica de Matthias Hartmann, des del meu punt de vista, és allò que col·loquialment en diem "una bírria". Probablement una colla de milions de despesa per a res. És cert que els decorats es veuen de qualitat: hi ha molta fusta i això és car. Per això més valdria haver-la fet en versió de concert.
2. El tenor Peter Seiffert està immens en el paper protagonista, pletòric de facultats i amb un bon cant. La resta tots correctes.
3. El director Michael Boder ha fet una bona feina al front del repartiment, cor i orquestra de la Casa.
Després d'haver-la vist ja estrenada, us en parlaré amb més detall.
Etiquetes:
Assaig general,
Eugen d'Albert,
Liceu,
Michael Boder,
Peter Seiffert,
Petra Maria Schnitzer,
Terra Baixa,
Tiefland
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada